Instructie

Leuk dat je de photobooth gaat gebruiken. Op deze pagina vind je informatie over de photobooth.


Heb je de onderstaande  instructies en veelgestelde vragen doorgelezen en kom je er niet uit? Bel ons dan. We zijn bereikbaar op 0318-727274 en helpen graag.

Maandag t/m donderdag: 9.00-20.00 uur
Vrijdag en zaterdag: 9.00-22.00 uur
Op zondag bieden wij géén support

 

Handleiding photobooth

 

Volg de “handleiding video – Propfun” om de photobooth op te zetten. 


Belangrijk:

    • Controleer of de groene knop onder de printerbox brandt. Wacht vervolgens 3 minuten voor je een foto maakt.
    • Controleer of de iPad verbonden is met de Printserver wifi (dit kun je op de iPad controleren via Instellingen > wifi ).
    • Aan het einde van de eerste fotosessie krijg je een rode balk met een connect knop, klik op deze knop. De balk wordt groen en je foto wordt geprint. Deze melding verschijnt alleen bij de eerste print.

 

Melding op de printer

 

Op de voorkant van de printer moet “Printer Ready” staan om hem te kunnen gebruiken. Staat er een andere melding, volg dan de onderstaande video (NL RibbonOutPaperOut) en vervang altijd het papier én de ribbon gelijktijdig. Start vervolgens de printerbox opnieuw op door de power kabel eruit te halen en er weer in te doen.

De meldingen die je kunt zien op de voorkant zijn:

    • Paper out (papier op)
    • Ribbon out (inkt rol/ribbon op)
    • IC-chip error / missing (storing in de ribbon/inkt rol)

 

Veelgestelde vragen


De status van de printer is “ready” maar toch komen er geen prints uit. Wat kan ik het beste doen?
1. Controleer allereerst of de groene knop brandt, dit is een indicatie dat de computer in de printerbox aan is. De computer moet minimaal 3 minuten aanstaan voor er geprint kan worden.

2. Controleer of de iPad verbonden is met de Printserver wifi (ga op de iPad naar instellingen > wifi)

3. Sluit de Touchpix app compleet af (swipe het scherm omhoog en swipe vervolgens het kleine scherm nogmaals omhoog) en herstart de Touchpix app.

4. Ga in de Touchpix app linksboven naar het menu. Kies vervolgens voor ‘instellingen’. In sommige versie van de app moet je op een pijl naar rechts klikken om bij de printerinstellingen te komen. Zoek dit scherm op.

5. Controleer of de instellingen correct zijn. De juiste instellingen zijn van boven naar beneden: Print; Connection handling: Manual IP; Verbindingstype: Netwerk; Manual connection: het IP adres 192.168.0.111; Je kunt op de knop ‘connect’ klikken, deze verandert dan in disconnect’; Printing: auto; vervolgens krijg je een dropdown menu waarbij je een printer kunt kiezen, selecteer de juiste Hiti printer (staan er meerdere, dan is het vaak de printer met het woord copy erachter met het hoogste getal); de automatische papierselectie staat aan (groen).

Overige instellingen zijn niet relevant.


Zijn deze instellingen correct en komt er toch geen print uit de photobooth? Controleer dan of de beide stekkers goed in de printer gedrukt zijn aan de achterzijde. Je maakt hiervoor het printerkastje open met de sleutel en tilt de photobooth voorzichtig naar voren. Duw beide stekkers achterin de printer goed aan.

De SMS’jes en e-mails die ik stuur komen niet aan, hoe kan dat?
Wanneer je de photobooth mét printer gebruikt, ben je voor het printen verbonden met de printserver wifi. Je hebt op dat moment géén internetverbinding. De e-mails en sms’jes komen in een digitale wachtrij. Zodra de photobooth terug is bij de locatiehouder wordt deze met internet verbonden en worden alle bestanden verstuurd.

In het menu van de Touchpix app staat QUEUE, wat betekent dit?
De queue is de digitale wachtrij van bestanden die nog naar de online gallery geupload moeten worden. In de queue staan dus alle gemaakte beelden, maar ook de sms’jes en e-mails die nog niet zijn verzonden. De queue bevat géén printopdrachten. Je kunt hier dus niks zien over hoeveel foto’s er wel (of niet) geprint zijn.