Instructie 3th generation

Leuk dat je de photobooth gaat gebruiken. Op deze pagina vind je informatie over de photobooth.


Heb je de onderstaande instructies en veel gestelde vragen doorgelezen en kom je er niet uit? Bel ons dan. We zijn bereikbaar op (0031) (0)88-8580858 en helpen graag.

Zondag t/m donderdag: 9.00-22.00 uur
Vrijdag en zaterdag: 9.00-00.00 uur

Handleiding photobooth

Volg de Opzet instructie (klik voor een PDF op de link) om de photobooth op te zetten, of volg de instructie video hieronder.

Belangrijk:

    • Controleer of de printer box is aangesloten op stroom
    • Controleer of de iPad verbonden is met de ‘TP-Printserver’ wifi (dit kun je op de iPad controleren via Instellingen > wifi ).
    • Aan het einde van de eerste fotosessie krijg je een rode balk met een connect knop, klik op deze knop. De balk wordt groen en je foto wordt geprint. Deze melding verschijnt alleen bij de eerste print.

Melding op de printer

Op de voorkant van de printer moet “Printer Ready” staan om hem te kunnen gebruiken. Staat er ‘Ribbon out’ of ‘Paper out’ , volg dan de volgende video over het vervangen van papier en inkt. Vervang altijd het papier én de inktribbon gelijktijdig. Start vervolgens de printerbox opnieuw op door de power kabel eruit te halen en er weer in te doen.

Staat er ‘Paper jam’ op je printer? Dan is papier en/of inkt vastgelopen.
Volg dezelfde video, maar plaats het papier en de inkt die er al in zaten opnieuw in de printer. Als papier gekreukt of gescheurd is kun je dit recht afknippen alvorens het opnieuw te plaatsen

Je hebt papier en inkt vervangen of een papier vastloper gehad en nu print hij nog niet terwijl de printer aangeeft ‘Printer ready’

Doordat je papier/inkt op was of je papier is vastgelopen is er mogelijk een foto vast komen te staan in de printer wachtrij.
Deze gaan we verwijderen.

  1. Verklein de photobooth app op de iPad en op het ‘bureaublad’ ga je naar de app Propfun Connect.
  2. Zoek hier het kopje ‘printers connected’.
  3. Daaronder staat een printer ‘Hiti P52Xl’.
  4. Hierachter staat een prullenbakje.
  5. Druk daarop en bevestig met ‘yes’.
  6. In de kopregel ‘printers connected’ staan aan de rechterkant 2 icoontjes van een pijltje … een ronde en een driehoekspijltje.
    Druk op dat driehoekspijltje.
  7. De printer verschijnt na een paar seconden weer in de lijst.
  8. Linksbovenin kies je voor ‘Restart printpix’, er komt een loading balk en na een paar seconden is dit klaar.
  9. Ga terug naar Touchpix en probeer te printen.

 

Veelgestelde vragen


De status van de printer is “ready” maar toch komen er geen prints uit. Wat kan ik het beste doen?
1. Controleer allereerst of de box met de printer stroom heeft, zit de stekker erin, branden de gekleurde LED lampjes in de box.

2. Controleer of de iPad verbonden is met de TP-Printserver wifi (ga op de iPad naar instellingen > wifi)

3. Sluit de Touchpix app compleet af (swipe het scherm omhoog en swipe vervolgens het kleine scherm nogmaals omhoog) en herstart de Touchpix app.

4. Ga in de Touchpix app linksboven naar het menu. Kies vervolgens voor ‘instellingen’. Blader naar tabblad ‘2. Printer’

5. Controleer of de instellingen correct zijn. De juiste instellingen zijn van boven naar beneden: Printpix Box (rechtse keuze); Connection handling: Manual IP; Verbindingstype: Netwerk; Manual connection: het IP adres 192.168.12.1; Je kunt op de knop ‘connect’ klikken, deze verandert dan in disconnect’; Printing: auto; vervolgens krijg je een dropdown menu waarbij je een printer kunt kiezen, selecteer de Hiti printer; de automatische papierselectie staat aan (groen).

Overige instellingen zijn niet relevant.


Zijn deze instellingen correct en komt er toch geen print uit de photobooth? Controleer dan of de beide stekkers goed in de printer gedrukt zijn aan de achterzijde. Je maakt hiervoor het printerkastje open met de sleutel en tilt de photobooth voorzichtig naar voren. Duw beide stekkers achterin de printer goed aan.

De SMS’jes en e-mails die ik stuur komen niet aan, hoe kan dat?
Wanneer je de photobooth mét printer gebruikt, ben je voor het printen verbonden met de TP-printserver wifi. Je hebt op dat moment (nog) géén internetverbinding. Als je de handleiding hebt gevolgd zie je dat je via het icon ‘Propfun Connect’ de photobooth ook kunt verbinden met een lokaal wifi netwerk van je event locatie. Als je dat doet, en deze verbinding is stabiel en snel genoeg, dan worden de bestanden verzonden.
Komen de e-mails en SMS’jes alsnog niet aan? Dan is mogelijk je internet verbinding niet goed genoeg en blijven deze in de wachtrij staan. Zodra de photobooth terug is bij de locatiehouder wordt deze met internet verbonden en worden alle bestanden alsnog verstuurd.

In het menu van de Touchpix app staat QUEUE, wat betekent dit?
De queue is de digitale wachtrij van bestanden die nog naar de online gallery geupload moeten worden. In de queue staan dus alle gemaakte beelden, maar ook de sms’jes en e-mails die nog niet zijn verzonden. De queue bevat géén printopdrachten. Je kunt hier dus niks zien over hoeveel foto’s er wel (of niet) geprint zijn.