Element 01 ronding

Algemene voorwaarden propfun b.v.

Artikel 1 Begrippen
1. Propfun B.V., hierna: 'Propfun', is een besloten vennootschap die zich ten doel stelt producten, waaronder maar niet uitsluitend begrepen photobooths, te verhuren
aan bedrijven en particulieren in Nederland en België.
2. In deze algemene voorwaarden wordt onder Propfun tevens begrepen alle bij deze onderneming in dienst zijnde werknemers en freelancers.
3. In deze algemene voorwaarden wordt onder ‘Klant’ verstaan: de natuurlijke persoon of rechtspersoon of het samenwerkingsverband van natuurlijke en/of rechtspersonen of de
namens deze handelende tussenpersoon of vertegenwoordiger die aan Propfun opdracht heeft gegeven tot het verrichten van Diensten als bedoeld in artikel 1.4.
4. In deze algemene voorwaarden heeft het begrip “Diensten” de volgende betekenis: alle door Propfun en/of door haar ingeschakelde derden aan Klant geleverde producten en
diensten, alsmede alle andere door Propfun ten behoeve van Klant verrichte werkzaamheden, van welke aard ook, verricht in het kader van een opdracht, waaronder begrepen werkzaamheden die niet op  uitdrukkelijk verzoek van Klant worden verricht.
5. In deze algemene voorwaarden wordt onder ‘Overeenkomst’ begrepen: de overeenkomst van opdracht op grond waarvan Propfun zich tegen betaling van honorarium en kosten jegens Klant verbindt werkzaamheden voor Klant te verrichten en waarbij deze algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard. 
6. In deze algemene voorwaarden wordt onder 'Website' verstaan: de website www.propfun.nl.

Artikel 2 Toepasselijkheid van de algemene voorwaarden
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en Overeenkomst tussen Propfun en Klant, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op handelingen van door Propfun in het kader van de opdracht ingeschakelde derden.
3. De toepasselijkheid van eventuele inkoopvoorwaarden of andere voorwaarden van Klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen. 
4. Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden naar de geest van deze bepalingen.
5. Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.
6. Indien Propfun niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Propfun in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.

Artikel 3 Totstandkoming van de Overeenkomst
1. Alle offertes en aanbiedingen van Propfun zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk anders is vermeld.
2. Propfun kan niet aan haar offertes of aanbiedingen worden gehouden indien Klant redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
3. De overeenkomst komt tot stand wanneer
a. Klant het reserveringsproces op de Website afrondt;
b. Klant schriftelijk met Propfun een reservering overeenkomt;
c. Klant mondeling met Propfun een reservering overeenkomst, welke reservering op
een later tijdstip schriftelijk wordt vastgelegd.
4. Propfun bevestigd onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de reservering van Klant. Zolang de ontvangst van de reservering niet door Propfun is bevestigd, kan Klant de Overeenkomst ontbinden.

Artikel 4 Uitvoering van de Overeenkomst
1. Propfun zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2. Indien Propfun dit nuttig of noodzakelijk acht, is Propfun steeds bevoegd zich bij het verrichten van de Diensten te laten bijstaan door derden, dan wel de Diensten of een deel ervan te laten uitvoeren door derden. Toepassing van de artikelen 7:404 en 7:407 lid 2 BW is uitgesloten.
3. Klant is gehouden om alle gegevens, bescheiden en/of welke materialen dan ook, die Propfun nodig heeft voor het correct uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Propfun te verstrekken.
4. Klant staat in voor de juistheid, volledigheid, betrouwbaarheid en geschiktheid van de aan Propfun ter beschikking gestelde gegevens en/of bescheiden.
5. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de Overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.

Artikel 5 Huurperiode van photobooths en locatie
1. De minimale huurtijd van een photobooth is één dag.
2. Klant haalt de photobooth zelf bij een van de afhaaladressen van Propfun op. Tegen extra betaling kan Klant ook kiezen voor de mogelijkheid de photobooth te laten afleveren op
locatie.
3. Onder de huurtijd wordt verstaan het moment dat de photobooth wordt opgehaald bij een afhaaladres tot het moment dat de photobooth wordt teruggebracht bij het afhaaladres.
4. Wanneer de photobooth door Propfun wordt gebracht op locatie, wordt onder huurtijd verstaan het moment dat de photobooth is afgeleverd op locatie tot het moment dat de photobooth wordt opgehaald van locatie.

Artikel 6 Telefonische ondersteuning tijdens huurperiode
1. Indien gedurende de huurtijd problemen met de photobooth ontstaan, biedt Propfun telefonische ondersteuning, welke te bereiken is op: +31 (0)88 8580858.
2. Propfun zal te allen tijde eerst proberen alle problemen telefonisch op te lossen. Klant dient hieraan mee te werken.
3. Wanneer Klant niet meewerkt aan het telefonisch proberen op te lossen van het probleem, dan ligt het oplossen buiten de macht van Propfun. Hiermee vervalt het recht van Klant op
compensatie en/of restitutie in welke hoedanigheid dan ook.
4. Als het probleem telefonisch niet opgelost kan worden, zal Propfun naar het best van zijn vermogen het probleem verder proberen op te lossen.
5. De telefonische ondersteuning is op de volgende tijden beschikbaar:
o Maandag: 09:00 tot 20:00 uur.
o Dinsdag: 09:00 tot 20:00 uur.
o Woensdag: 09:00 tot 20:00 uur.
o Donderdag: 09:00 tot 20:00 uur.
o Vrijdag: 09:00 tot 24:00 uur.
o Zaterdag: 09:00 tot 24:00 uur.
o Zondag: 09:00 tot 20:00 uur.

Artikel 7 Tarieven
1. De door Propfun berekende tarieven zijn in euro's en inclusief BTW, maar exclusief andere heffingen van overheidswege en eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, daaronder begrepen reis-, verblijf- en parkeerkosten en verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven.
2. Propfun is te allen tijde gerechtigd tot verhoging van de berekende tarieven, zonder dat Klant in dit geval gerechtigd is de overeenkomst te ontbinden, indien de verhoging van de tarieven voortvloeit uit een bevoegdheid of verplichting als gevolg van de wet of regelgeving of indien de verhoging van de tarieven haar oorzaak vindt in gronden die bij het aangaan van de overeenkomst redelijkerwijs niet voorzienbaar waren.
3. Propfun behoudt zich het recht voor kennelijke vergissingen of fouten bij de prijsopgave te herstellen.

Artikel 8 Betaling
1. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, geschiedt betaling middels een wijze zoals aangegeven op de Website. Klant kan kiezen om te betalen middels iDeal of facturatie.
2. Indien Propfun dat wenselijk acht, is Propfun gerechtigd van Klant een aanbetaling te verlangen.
3. Tenzij een andere termijn is aangegeven, dient een factuur van Propfun binnen 14 (veertien) dagen na factuurdatum door Klant te worden voldaan.
4. Indien Klant middels factuur betaalt, en de aanvangsdatum van reservering van de photobooth valt binnen de betalingstermijn van 14 dagen, dient Klant de factuur uiterlijk 3 (drie) dagen voorafgaand aan de aanvangsdatum te betalen.
5. Indien niet op tijd aan de betalingsverplichting is voldaan, zal Klant automatisch in gebreke zijn, zonder dat verdere ingebrekestelling is vereist. In geval van betalingsverzuim door Klant is Propfun gerechtigd alle ten behoeve van Klant te verrichten werkzaamheden met onmiddellijke ingang te staken of op te schorten, zonder dat zij daardoor op enige wijze jegens Klant tot schadevergoeding zal zijn gehouden.
6. In geval van betalingsverzuim heeft Propfun recht op vergoeding van de wettelijke rente over het door Klant verschuldigde.
7. Indien Propfun besluit een vordering op Klant wegens één of meer niet betaalde facturen langs gerechtelijke weg te incasseren, is Klant, naast de verschuldigde hoofdsom en de in artikel 8.6 genoemde rente, tevens gehouden alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden. De vergoeding van gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten wordt vastgesteld conform het alsdan geldende Besluit dat ziet op vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
8. Bij onenigheid over de juiste omvang van hetgeen Klant aan Propfun verschuldigd is, zullen de administratieve gegevens van Propfun bepalend zijn, tenzij door Klant schriftelijk tegenbewijs wordt geleverd.

Artikel 9 Annuleringsvoorwaarden
1. De annulering door Klant dient schriftelijk aan Propfun kenbaar gemaakt te worden. Dit kan per e-mail of per post. Indien Klant annuleert middels post, dient de post uiterlijk vijf werkdagen voor de aanvangsdatum van de reservering bij Propfun zijn ontvangen
2. De overeenkomst kan zonder opgave van reden binnen 14 dagen na het ontstaan van de overeenkomst geannuleerd worden. Klant heeft in dat geval recht op een restitutie van
100% van de totale opdrachtsom.
3. Annulering 14 dagen na het ontstaan van de overeenkomst, maar 60 dagen voor de aanvangsdatum van de reservering, geeft Klant recht op een restitutie van 80% van de totale opdrachtsom.
4. Annulering binnen 60 tot 30 dagen voor de aanvangsdatum van de reservering, geeft Klant recht op een restitutie van 70% van de totale opdrachtsom.
5. Annulering binnen 30 tot 7 dagen voor de aanvangsdatum van de reservering, geeft Klant recht op een restitutie van 45% van de totale opdrachtsom.
6. Annulering binnen 7 dagen tot 1 dag voor de aanvangsdatum van de reservering, geeft Klant recht op een restitutie van 10% van de totale opdrachtsom.
7. Op de aanvangsdatum van de reservering vervalt het recht op annulering en op restitutie van de volledige opdrachtsom of een deel hiervan. Indien Klant de photobooth niet ophaalt of
niet gebruikt, vervalt eveneens het recht op annulering en op restitutie van het volledige bedrag of een deel hiervan.
8. Indien Klant de reservering van de photobooth annuleert, de photobooth niet ophaalt of niet gebruikt met een geldige reden, wordt in overleg met Propfun gekeken of een restitutie
overeengekomen kan worden. Propfun is hiertoe niet verplicht.

Artikel 10 Klachtenafhandeling/compensatieregeling
1. Indien tijdens de huurtijd een gebrek of een technisch mankement is ontstaan aan de photobooth waar Klant geen schuld aan heeft, kan Propfun hier een compensatieregeling voor treffen.
2. Om recht te krijgen op de compensatieregeling moet door Klant aan de volgende voorwaarden zijn voldaan:
a. Over het gebrek of mankement moet in de huurtijd en binnen de beschikbare tijden van de telefonische hulplijn contact opgenomen worden met de telefonische hulplijn, zoals genoemd in artikel 6
b. Klant moet minimaal drie belpogingen hebben gedaan.
c. Indien Klant geen telefonisch contact kan krijgen met de hulplijn, dient Klant een voicemail in te spreken.
3. Wanneer Propfun geen telefonisch contact kan krijgen met Klant, nadat Propfun drie belpogingen heeft gedaan, in reactie op de belpoging(en) van Klant en Propfun een voicemail
ingesproken heeft, vervalt het recht van Klant om een compensatieregeling te ontvangen.
4. Wanneer Klant aan voornoemde voorwaarden heeft voldaan, heeft Klant recht op een compensatieregeling. Deze wordt samen met Propfun opgesteld. De compensatie kan nooit meer zijn dan 90% van de totale huursom.

Artikel 11 Defecten of gebreken aan de photobooth
1. Bij in ontvangst name van de photobooth gaat Klant akkoord met het volledig functioneren van de photobooth, tenzij anders is overeengekomen.
2. Defecten of gebreken aan de photobooth die zijn ontstaan tijdens de huurperiode door opzet of schuld door Klant, worden vergoed door Klant. Klant draagt tevens het risico voor
het gebruik van de photobooth tijdens de huurperiode door derden. Indien een derde door opzet of schuld tijdens de huurperiode defecten of gebreken aan de photobooth aanricht, zal Klant deze aan Propfun vergoeden.
3. De volgende opsomming geeft een prijsindicatie voor de vervangingswaarde van een aantal onderdelen. Dit is slechts een prijsindicatie: de uiteindelijke prijs kan afwijken van de
gegeven bedragen in verband met installatiekosten, reiskosten of andere gemaakte kosten.
a. Photobooth
▪ Lichtring €50,-
▪ iPadscherm €200,-
▪ iPad €400,-
▪ Meubel-roller €30
▪ Printerstandaard€100
▪ Tabletpaal€200
▪ Printerbox In overleg
b. Plastic box
▪ Stekkerblok €10,-
▪ Verlengsnoer (2 stuks) €10,- per stuk
▪ Monitor €100
▪ Voedingskabel monitor €10
▪ HDMI-kabel €15,-
▪ Laadkabel tablet (Prof. variant) €25,-
▪ iPad oplaadstekker€25,-
▪ Internetkabel (10 meter) €20,-
▪ Afstandsbediening led €30
▪ Sleutel + inbussleutel €10
▪ Toetsenbord€50,-
▪ Plexiglas opvangplaatje €25,-
▪ Fotorolpapier (set) €100,-
▪ Kabelgoot (2 stuks) €15,- per stuk

Artikel 12 Beperking en/of uitsluiting van aansprakelijkheid
1. Propfun kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de onjuistheid van informatie die wordt verschaft op haar website en de schade die daaruit voortvloeit, tenzij deze onjuistheid is
ontstaan door opzet of bewuste roekeloosheid door Propfun.
2. Propfun is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, doordat zij is uitgegaan van door Klant en/of derde verstrekte of verzwegen onjuiste en/of onvolledige gegevens,
tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor Propfun kenbaar behoorde te zijn. 
3. Klant vrijwaart Propfun voor eventuele aanspraken van derden.
4. Indien Propfun aansprakelijk wordt gehouden, zal Propfun uitsluitend aansprakelijk zijn voor directe schade die daadwerkelijk door de Opdrachtgever is opgelopen, betaald of geleden is vanwege een aantoonbaar tekortschieten van Propfuns verplichtingen met betrekking tot de Diensten. De aansprakelijkheid als bedoeld in dit artikel wordt beperkt tot maximaal de factuurwaarde van de Diensten, althans tot dat gedeelte van de Diensten waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Propfun is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder maar niet uitsluitend begrepen gevolgschade, geleden verlies, gederfde winst, gemiste besparingen, reputatieschade en schade door bedrijfsstagnatie.
6. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Propfun.

Artikel 13 Overmacht
1. Indien de tekortkoming in artikel 12 het gevolg is van overmacht, zal Propfun niet aansprakelijk zijn voor de schade. Onder overmacht wordt verstaan: alle van buiten komende oorzaken, buiten wil of toedoen van Propfun, waardoor tijdige, volledige of juiste nakoming van de Overeenkomst niet meer mogelijk is.
2. Onder overmacht zoals in het vorige lid bedoeld, wordt mede maar niet uitsluitend verstaan: niet-nakoming van een derde, ziekte van personeel van Propfun zelf of een derde, abnormale weersomstandigheden, storingen in water- en energieleveringen, stakingen, ernstige storingen in de systemen van Propfun of haar leveranciers, brand, overstromingen, natuurrampen, rellen, oorlog of anderszins binnenlandse onrusten.
3. In geval van overmacht wordt nakoming van de Overeenkomst opgeschort zolang de overmacht aanhoudt.
4. Indien de overmacht langer dan één maand aanhoudt, zijn beide partijen gerechtigd de Overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden. In een dergelijk geval zal Propfun overgaan tot terugbetaling van eventueel betaalde bedragen, met daarop in mindering gebracht alle kosten die Propfun heeft gemaakt met betrekking tot de Overeenkomst.

Artikel 14 Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de Overeenkomst
1. Propfun is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de Overeenkomst te ontbinden, indien Klant de verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet volledig of niet
tijdig nakomt, dan wel indien Propfun goede grond heeft te vrezen dat Klant in die verplichtingen zal tekortschieten.
2. In geval van liquidatie, van (aanvragen van) surséance van betaling of faillissement, van beslaglegging – indien en voor zover het beslag niet binnen drie maanden is opgeheven – ten
laste van Klant, van schuldsanering of een andere omstandigheid waardoor Klant niet langer vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, staat het Propfun vrij om de Overeenkomst per direct op te zeggen dan wel de Overeenkomst te annuleren, zonder enige verplichting tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling. 
3. Indien de Overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van Propfun op Klant onmiddellijk opeisbaar. Indien Propfun de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt zij haar aanspraken uit de wet en Overeenkomst.

Artikel 15 Identiteit Propfun
1. Propfun is in de KvK geregistreerd onder nummer 85786934.
Propfun draagt Btw identificatienummer NL863742002B01.
Propfun is (statutair) gevestigd aan de Spuidijk 17 (3262 LH) te Oud-Beijerland.
2. Propfun is middels de website www.propfun.nl en telefonisch te bereiken op + 31 (0)88-8580858.

Artikel 16 Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op de rechtsverhouding tussen Propfun en Klant is Nederlands recht van toepassing.
2. Alle geschillen die tussen Propfun en Klant mochten ontstaan, worden beslecht door de bevoegde rechter van het Arrondissement Rotterdam.

Artikel 17 Vindplaats algemene voorwaarden
1. Deze voorwaarden zijn te raadplegen middels de website www.propfun.nl en zullen door Propfun op verzoek kosteloos worden toegezonden.